mandag 5. januar 2015

Forberedelse For Bryggedag


Da er det snart klar for årets første brygging. Planlegger og sette 2 stk eksperimentelle brygg på onsdag. Har da nedskalert oppskriftene til 12 liter til gjæring. Det blir da IPA singel hope og en White IPA, som jeg skal prøve meg på. Håper jeg treffer måltallene som er planlagt selv med nedskaleringen. Dette blir da brygg nummer 16 og 17 siden starten i fjor.
 
Har da satt gjærstartere som jeg har gjort ved alle brygg. med untak av når jeg har hatt fersk slurry fra Nøgne ø.
Setter da en gjærstarter ca 3-4 dager før står da ca 36 timer på rører.


Starter med Wlp001 klar for kjøleskapet












Koking av maltekstrakt. Det blir ikke store starteren, da det kun skal lages 12 liter av hver.


 
 Malt veid opp og klar for kverna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar